Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Przyciski sterownicze w kabinie nie są zabezpieczone przed przypadkowym wciśnięciem. To samo dotyczy przypadkowego przestawienia korby sterowej. | § 9.1 § 9.2 |
2 | W niektórych starych dźwigach może występować brak uziemienia uzwojenia transformatora sterowego od strony cewek styczników - w przypadku podwójnego doziemienia możliwe jest pominięcie części obwodu bezpieczeństwa i np. jazda przy otwartych drzwiach. | § 11. |
3 | Niektóre dźwigi nie posiadają przycisków STOP na kabinie i w podszybiu. | § 13.2 |
4 | Brak krawężników przy otworach w podłodze maszynowni. | § 14.3 |
5 | Brak drzwi kabinowych lub innych zabezpieczeń (np. kurtyny świetlne). | § 15.3. |
6 | Niezamykane klapy w dachu kabiny. | § 15.3. |
7 | Brak osłon elementów ruchomych (koła, przeciwwaga) - ryzyko bezpośredniego kontaktu z ruchomymi częściami (konserwator). | § 15.3 § 18.2 |
8 | Zamek bezpieczeństwa DR2 odkręcenie dwóch wkrętów powoduje wyłączenie jego działania i możliwość jazdy kabiny przy otwartych drzwiach. | § 15.4. |
9 | W starych dźwigach brak oświetlenia szybu. | § 16. 1. |
10 | Brak kasety jazdy rewizyjnej. | § 17. 1. |
11 | W niektórych dźwigach brak drabinek do podszybia, utrudnione dojścia do maszynowni (np. po klamrach itp.). Brak osłony przeciwwagi, brak barierki na dachu kabiny. | § 18.2 |
12 | Drewniana kabina stwarza ryzyko pożaru. | § 19. |
13 | Nieosłonięta tablica sterowa w ciasnej maszynowni stwarza ryzyko porażenia prądem elektrycznym. | § 19. |