About Us
Innovation leadership in the field of public safety Office of Technical Inspection (UDT ) is an institution appointed to conduct activities aiming at safe operation of technical equipment in Poland. The main scope of UDT activity is technical inspection defined by the provisions of Act on technical inspection.
UDT is a Notified Body No. 1433 acting on the basis of the Act on conformity assessment and market surveillance systems as well as notifications within the scope of new approach directives. UDT as a UDT-CERT Certification Body also operates in the scope of certification of management systems, personnel and products.
UDT ’s framework also includes UDT Academy – unit promoting knowledge related to technical safety and offering the trainings and conferences for senior management, technical specialists and personnel operating technical equipment.
UDT also has in its structure professional testing and calibration facility – Central Laboratory of Technical Inspection. Additional activities comprise certification of installers of renewable energy sources as well as enterprises and its personnel dealing with substances depleting ozone layer.
For more than 105 years UDT has been developing and keeping pace with technological and economic progress. We support entrepreneurs by cooperating on the largest and most crucial economic ventures. Our mission is a modern, professional and effective operation in the field of public safety while stimulating the development.
UDT is accredited to perform inspections, certifications and testing by the Polish Accreditation Centre (member of EA).
UDT MISSION
We support development. We care about safety.
UDT VISION
Innovation leadership in the field of public safety
UDT STRATEGIC AIMS
- intensification of activities aimed at public safety
- development of innovative engineering organization
- increased customer satisfaction
- assurance of financial liquidity
- effective management of human resources
- improvement of services logistics
UDT VALUES
Successful fulfillment of UDT ’s mission and strategy realization on all organizational levels are carried out in accordance with UDT ’s values:
- competences
- reliability
- development
- responsibility
- impartiality
Weryfikacja dokumentu
Brak danych
System Zarządzania Działaniami Antykorupcyjnymi
Urząd Dozoru Technicznego (UDT) posiada wdrożony i certyfikowany System Zarządzania Działaniami Antykorupcyjnymi (SZDA) zgodny z wymaganiami normy PN-ISO 37001: 2017-05 „Systemy zarządzania działaniami antykorupcyjnymi – Wymagania i wytyczne do stosowania”.
Głównym celem SZDA jest minimalizacja ryzyka wystąpienia zdarzeń korupcyjnych, zapewnienie mechanizmów zapobiegawczych i kontrolnych.
Cel ten realizujemy poprzez:
- stosowanie jednoznacznych i przejrzystych procedur i instrukcji, znanych i dostępnych wszystkim pracownikom UDT,
- monitorowanie procesów systemu zarządzania UDT pod kątem zagrożenia wystąpienia w nich zdarzeń korupcyjnych oraz analizowanie ryzyka wystąpienia takich zdarzeń oraz podejmowanie w razie potrzeby odpowiednich środków zapobiegawczych,
- zwiększanie świadomości pracowników poprzez podnoszenie poziomu kultury organizacji, usprawnianie komunikacji wewnętrznej, doskonalenie systemów motywacyjnych oraz właściwe realizowanie przywództwa.
Dbamy o stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, w tym również w zakresie problematyki przeciwdziałania korupcji. Pracownicy UDT biorą udział w szkoleniach w zakresie etyki, przeciwdziałania korupcji i konfliktu interesów, z uwzględnieniem sytuacji korupcyjnych i sposobów zachowania w tych sytuacjach, a także znają konsekwencje bycia uczestnikiem zdarzenia korupcyjnego.
Pracownicy UDT nie mogą;
- przyjmować lub wręczać korzyści osobistych, finansowych lub innych, aby nakłonić do niewłaściwego wykonania obowiązków zawodowych lub je nagrodzić,
- zezwalać, oferować i obiecywać korzyści osobistych, finansowych lub innych, jak również przyjmować, żądać lub upominać się o nie.
Pracownicy UDT są zobowiązani do:
- niezwłocznego zgłaszania zdarzenia korupcyjnego i usiłowania lub podejrzenia korupcji,
- przestrzegania zasad „Kodeksu etyki zawodowej pracownika Urzędu Dozoru Technicznego”.
Polityka antykorupcyjna UDT
Wszystkie działania UDT prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przepisami wewnętrznymi UDT i innymi regulacjami, w sposób pozwalający utrzymać wysokie standardy etyczne opisane w „Kodeksie etyki zawodowej pracownika Urzędu Dozoru Technicznego” oraz spełniający wymagania normy PN-ISO 37001: 2017-05 „Systemy zarządzania działaniami antykorupcyjnymi – Wymagania i wytyczne stosowania”.
Najwyższe kierownictwo UDT, mając świadomość, że brak przestrzegania przepisów antykorupcyjnych może prowadzić do utraty pozytywnego wizerunku UDT na rynku, stosuje politykę zera tolerancji dla wszelkich form korupcji oraz wymaga zgłaszania wszelkiego rodzaju nieprawidłowości, między innymi:
- usiłowanej, podejrzewanej lub faktycznej korupcji,
- przypadków naruszenia wymagań SZDA,
- zidentyfikowanych słabych punktów SZDA.
Pracownicy UDT mają świadomość, że nieprzestrzeganie przepisów antykorupcyjnych może prowadzić do nałożenia na nich sankcji karnych, cywilnych i administracyjnych. Wszyscy pracownicy UDT w swoich działaniach kierują się zasadami określonymi w „Kodeksie etyki zawodowej pracownika Urzędu Dozoru Technicznego” oraz dbałością o zgodność z odpowiednimi przepisami prawa.
UDT zapewnia odpowiednie kanały komunikacji pozwalające pracownikom na niezwłoczne oraz bezpieczne zgłaszanie podejrzeń lub zdarzeń dotyczących naruszania wymagań antykorupcyjnych. UDT zapewnia pracownikom zgłaszającym takie podejrzenia lub zaistniałe zdarzenia ochronę przed możliwymi działaniami odwetowymi oraz wsparcie podczas czynności prowadzonych w UDT i wynikających ze zgłoszenia.
Wszelkie podejrzane lub niewłaściwe zachowania należy zgłaszać na adres: antykorupcja@udt.gov.pl
Zamówienia publiczne i sprzedaż majątku
Kodeks etyki zawodowej Zawodowej Pracowników Urzędu Dozoru Technicznego
Kodeks etyki zawodowej pracowników UDT, wyznacza zasady i standardy postępowania pracowników na rzecz realizacji misji i celów UDT.
Pracownicy zobowiązani są do kierowania się trzema kluczowymi wartościami tj.:
- Bezpieczeństwem,
- Uczciwością,
- Kompetencjami.
Podkategorie
Współpraca
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->współpraca
Kariera
kariera
Polityka Jakości
POLITYKA JAKOŚCI, BHP i ŚRODOWISKOWA
Polityką Jakości Urzędu Dozoru Technicznego jest:
• Inicjowanie i prowadzenie działań służących zapewnieniu bezpieczeństwa eksploatacji urządzeń technicznych oraz ochrony środowiska zgodnie z wymaganiami zawartymi w następujących dokumentach: ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym, PN-EN ISO/IEC 17020, PN-EN 45011, PN-EN ISO/IEC 17021, PN-EN ISO/IEC 17024, PN-EN ISO/IEC 17025.
• Ukierunkowanie świadczonych usług w zakresie:
- inspekcji,
- oceny zgodności,
- certyfikacji wyrobów,
- certyfikacji systemów zarządzania,
- certyfikacji osób,
- badań laboratoryjnych,
- wzorcowania wyposażenia pomiarowo-badawczego,
- popularyzowania zagadnień związanych z bezpieczeństwem technicznym,
- szkoleń
na spełnianie potrzeb i oczekiwań Klientów oraz wymagań mających zastosowanie przepisów.
• Dbałość o właściwy wizerunek UDT i świadczenie usług w sposób etyczny i kompetentny.
• Dostosowanie form działalności do wymagań rynku.
Zadowolenie Klientów stanowi miarę jakości naszych usług.
Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości ma dla nas znaczenie priorytetowe i wszyscy jesteśmy w nie zaangażowani.
Osiąganie planowanych wyników jakości realizujemy przez wdrożenie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001.
Urząd Dozoru Technicznego inicjuje i prowadzi działania służące zapewnieniu bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia pracowników, poprzez stałą poprawę i ciągłe doskonalenie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz ciągłe doskonalenie systemu zarządzania środowiskowego, przy spełnieniu wymagań prawnych i innych wymagań, zgodnie z PN-N-18001 oraz PN-EN ISO 14001.
Dążymy do:
• Zapobiegania wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym, zdarzeniom potencjalnie wypadkowym oraz do identyfikacji zagrożeń i minimalizowania ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy poprzez wprowadzenie kart oceny ryzyka zawodowego.
• Zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, identyfikacji i kontroli znaczących aspektów środowiskowych, ograniczenia zużycia surowców naturalnych, energii elektrycznej, produkcji odpadów.
• Podnoszenia kwalifikacji oraz uwzględnienia roli pracowników i ich angażowania do działań na rzecz poprawy bhp i środowiska.
• Zapewnienia zasobów i środków do wdrażania polityki.
MarekWalczak
Prezes Prezes UDT
Warszawa, dnia 13 czerwca 2012 r.